Recensies van klanten/relaties

Hanns van Kruijl - Directeur - NV Reinis - Spijkenisse

In de afvalbeheer- en reinigingsbranche is certificering noodzakelijk. In de meeste aanbestedingen is certificering een bindende voorwaarde. Reinis heeft in Arbo Rotterdam een betrouwbare partner gevonden die de organisatie in deze functionaliteiten ontzorgt.

In 2006 is de Stadsreiniging Spijkenisse verzelfstandigd en gaat sindsdien door het leven als NV Reinis. De belangrijkste diensten zijn het inzamelen en transport van huishoudelijk afval, het handmatig en machinaal straatreinigen en vuilruimen, kolken zuigen, verwijderen van graffiti, bestrijden van ongedierte en gladheidbestrijding. Tot slot heeft Reinis ook het beheer en de exploitatie van het afvalbrengstation aan de Elementenweg in Spijkenisse. De dienstverlening wordt door zo’n 80 enthousiaste en vakbekwame medewerkers uitgevoerd.

Als zelfstandige onderneming kan Reinis beter inspelen op de ontwikkelingen in de afvalbranche. Reinis profileert zich graag met de slogan ‘Dichtbij, flexibel, voordelig’. Eigenlijk zegt dat alles over de wijze waarop Reinis haar dienstverlening aanbiedt. Spijkenisse is van oudsher de thuishaven van Reinis, maar probeert vanuit die basis ook voet aan de grond te krijgen in de regio. Reinis beschikt over een eigen wagenpark en is gevestigd op een toekomstige woningbouwlocatie nabij de haven van Spijkenisse.

In 2010 is Reinis voor de eerste keer gecertificeerd voor VCA, ISO 9001 en ISO 14001. De drie systemen vormen de ruggengraat van de bedrijfsvoering. Onlangs is hier het MVO certificaat aan toegevoegd. Van meet af aan heeft Reinis zich laten ondersteunen door Arbo Rotterdam. In 2012 is een duurzame overeenkomst met Arbo Rotterdam gesloten voor het detacheren van een Kwaliteit-, Arbo- en Milieuzaken (KAM) manager. Deze medewerker van Arbo Rotterdam is 80 dagen per jaar op de Reinis locatie aanwezig en begeleid o.a. toolboxmeetings, werkplekinspecties en BHV oefeningen.

De KAM manager bereidt de jaarlijkse audits voor alle systemen voor en begeleidt de auditor. Eenmaal per maand neemt de KAM manager samen met de P&O manager deel aan het overleg van het managementteam bestaande uit de directeur en drie afdelingsmanagers. In de overeenkomst is mede bepaald dat Arbo Rotterdam ondersteuning geeft bij calamiteiten en adviseert op het gebied van vorming, opleiding en training.
Terug naar recenties